Google+ Biblioteka Pedagogiczna w Głogowie: Uczeń zdolny/ Dziecko zdolne

Uczeń zdolny/ Dziecko zdolne

Uczeń, dziecko zdolne
Zestawienie bibliograficzne w wyborze na podstawie zbiorów
Biblioteki Pedagogicznej w Głogowie


Opracowanie: Ewa Biernasiuk


Wydawnictwa zwarte:

1. Bandura, Ludwik Ryszard
Uczniowie zdolni i kierowanie ich kształceniem / Ludwik Bandura.- Warszawa: Wydawnictwo ,,Nasza Księgarnia'', 1974. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3, 12875, 12876, 51028.

2. Bates, Janet
Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane /Janet Bates, Sarah Munday ; [tł. Robert Waliś]. - Warszawa: Wydaw. K.E. Liber, 2005. Sygnatura: Czytelnia 159.9

3. Białek, Ewa
Zrównoważony rozwój dziecka w świetle nowych wyzwań /Ewa D. Białek. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. Sygnatura: Czytelnia 37.018; 56717.

4. Boryszewska, Jolanta
Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej /Jolanta Boryszewska.- Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. Sygnatura: Czytelnia: 37.091.3.

5. Borzym, Irena
Uczniowie zdolni: psychologiczne i społeczne determinanty osiągnięć szkolnych /Irena Borzym.- Warszawa: Państwowe Wydaw. Naukowe, 1979. Sygnatura: 21582, 21583, 21584, 21585.

6. Cieślikowska Joanna
Nauczyciel ucznia zdolnego w teorii i badaniach / Joanna Cieślikowska // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : "Impuls", 2005. – S. 195-211. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

7. Czech, Ewa
Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1: materiały dla nauczyciela /Ewa Czech.- Warszawa: Wydawnictwo "Edukacja Polska", cop. 2009. Sygnatura: 1699/B.

8. Czelakowska, Danuta
Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji: rozpoznawanie i kształcenie /Danuta Czelakowska.- Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. Sygnatura: Czytelnia: 159.9.

9. Ćwiok Edward
Stymulacja i samorealizacja uzdolnień i zainteresowań młodzieży wybitnie zdolnej /Edward Ćwiok // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. - S. 83-89. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

10. Dyrda, Beata, Wiśniewska Elżbieta
Relacje interpersonalne uczniów zdolnych w młodszym wieku szkolnym / Beata Dyrda, Elżbieta Wiśniewska // W : Niektóre obszary pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej szkoły oraz środowiska lokalnego / pod red. Teresy Wilk. – Kraków: "Impuls", 2007. – S. 69-87. Sygnatura: Czytelnia 374; 55195, 55708, 56306.

11. Dyrda, Beata
Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych: rozpoznawanie i przeciwdziałanie /Beata Dyrda.- Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. Sygnatura: Czytelnia: 159.9.

12. Eby, Judy W.
Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży /Judy W. Eby, Joan F. Smutny ; tł. [z ang.] Krzysztof Konarzewski.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. Sygnatura: Czytelnia: 37.091.3.

13. Fechner-Sędzicka, Iwona
Szkolny system wspierania zdolności: jak rozpoznawać i rozwijać dziecięce uzdolnienia? /Iwona Fechner-Sędzicka. - Toruń ; Łysomice: Aker, [2005]. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.

14. Giza Teresa
Uczniowie zdolni w opiniach nauczycieli / Teresa Giza // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : "Impuls", 2005. – S. 153-164. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

15. Gołębniak Bogusława, Dorota
Edukacja nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym / Bogusława Dorota Gołębniak // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 181-194. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

16. Górniewicz Józef, Społeczne i osobowościowe bariery samorealizacji młodzieży zdolnej/ Józef Górniewicz // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 53-64. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

17. Jóźwicka Zofia
Internat "Gimnazjum i Liceum Akademickiego" jako ważne ogniwo w procesie edukacji uczniów szczególnie zdolnych / Zofia Jóźwicka // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : "Impuls", 2005. – S. 261-267. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

18. Konieczny-Rozenfeld, Bogumiła
Biblioteka szkolna I i II etap kształcenia /Bogumiła Konieczny-Rozenfeld.- Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2007. Sygnatura: Czytelnia: 027.8(438).

19. Kotlarski Kazimierz
Monitorowanie obrazu samego siebie a kariery edukacyjne uczniów zdolnych i mniej zdolnych matematycznie/ Kazimierz Kotlarski // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 103-114. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

20. Landau, Erika
Twoje dziecko jest zdolne: wychowanie przykładem /Erika Landau ; tł. Tadeusz Szafrański. - Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax, 2003. Sygnatura: Czytelnia: 37.018.1, 53827.

21. Lewis, David
Jak wychować zdolne dziecko /David Lewis ; z ang. przetł. Katarzyna Górska-Łazarz. -Warszawa: Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1988. Sygnatura: Czytelnia 37.018.1

22. Lewowicki, Tadeusz
Kształcenie uczniów zdolnych /Tadeusz Lewowicki . - Wyd. 2. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. Sygnatura: 46680.

23. Limont Wiesława
Koncepcja organizacji i struktury opieki i kształcenia uczniów szczególnie zdolnych / Wiesława Limont // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 233-245. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

24. Limont Wiesława
Stań na ramionach gigantów, czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy / Wiesława Limont // W : Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie. T. 3 / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak. – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2007. –S. 109-127. Sygnatura: Czytelnia 37.

25. Limont Wiesław
Uczeń zdolny jako problem wychowawczy / Wiesława Limont // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 123-137. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

26. Łysakowska-Blok Jolanta, Świerczewska Renata
Metody pracy stosowane w przedszkolu a dziecko zdolne / Jolanta Łysakowska-Blok, Renata
Świerczewska // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel -edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 371-383.
Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

27. Nowaczyk, Czesław
Uczniowie zdolni :stopień opanowania wiadomości i wykorzystania możliwości umysłowych /Czesław Nowaczyk. - Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe, 1976. Sygnatura: 43788.

28. Okoń Wincenty
Szkoła współczesna: przemiany i tendencje rozwojowe /Wincenty Okoń. - Warszawa: Książka i Wiedza, 1979. Sygnatura: 22318, 22658.

29. Osobowościowe
Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 1 /pod red. Wiesławy Limont, Joanny Dreszer i Joanny Cieślikowskiej. - Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. Sygnatura: Czytelnia: 37.091.3.

30. Osobowościowe
Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 2 /pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. -Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. Sygnatura: Czytelnia: 37.091.3.

31. Papież Jan
Wychowawcy profesjonalni i nieprofesjonalni a praca z uczniem zdolnym / Jan Papież // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 73-82. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

32. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. [T.] 2 / Deborah Deutsch Smith. – Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009. – S. 274-318 : Wybitne zdolności i rozwijanie talentów. Sygnatura: Czytelnia 376.

33. Piotrowski Eugeniusz
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski // W : Pedagogika specjalna: praca zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika. – Wyd. 2 poszerz. i uaktual. - Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2001. – S. 327-343. Sygnatura: Czytelnia 376.

34. Piotrowski Eugeniusz
Rola nauczyciela w pracy z uczniem zdolnym w reformowanej szkole / Eugeniusz Piotrowski // W : Rozwój zawodowy nauczyciela / pod red. nauk. Henryka Moroza. – Kraków: "Impuls", 2005. –S. 277-287.
Sygnatura: Czytelnia 37.

35. Piotrowski Eugeniusz
Samorealizacja ucznia zdolnego w warunkach klasy szkolnej / Eugeniusz Piotrowski // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 91-102. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

36. Piotrowski Eugeniusz
Uczeń zdolny jako problem zainteresowań pedagogiki. Różnice indywidualne a rezultaty pracy uczniów zdolnych /Eugeniusz Piotrowski // W: Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych /pod red. Stanisława Palki. - Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2004. S. 225-232. Sygnatura: Czytelnia: 37.

37. Piotrowski Eugeniusz
Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji / Eugeniusz Piotrowski // W: Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce / red. nauk. Henryk Moroz. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. Sygnatura: Czytelnia 37.

38. Portmann, Rosemarie
Jakiego kształcenia potrzeba dzieciom? :istota zagadnienia /Rosemarie Portmann ; [przekł. Beata Maria Kamińska]. - Kielce: "Jedność", 2007. Sygnatura: 1606/B.

39. Praca
Praca z młodzieżą uzdolnioną: materiały z konferencji, poświęconej problemom pracy z młodzieżą uzdolnioną, która odbyła się w dniu 7 czerwca 1973 r. /[red. Jerzy Bogusław Kowalski] ; Min. Oświaty i Wychowania. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1974. Sygnatura: 20163, 20164, 20165.

40. Psychologia
Psychologia zdolności: współczesne kierunki badań /red. nauk. Andrzej E. Sękowski. -Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

41. Pufal-Struzik Irena
Różnice w zakresie cech związanych z samorealizacją pomiędzy młodzieżą o różnym poziomie uzdolnień i agresywności w zachowaniu /Irena Pufal-Struzik // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 43-51. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

42. Rimm, Sylvia B.
Bariery szkolnej kariery :dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? /Sylvia B. Rimm ; przetł. [z ang.] Dorota Ekiert-Grabowska. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994.
Sygnatura: Czytelnia 37.091.

43. Rodzice
Rodzice o dzieciach uzdolnionych /ukierunkowanie i komentarz Stefania Słyszowa. - Warszawa: Nasza Księgarnia, 1978. Sygnatura: 20630.

44. Salcher, Andreas
Utalentowany uczeń i jego wrogowie /Andreas Salcher.- Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe "Fosze", 2009. Sygnatura: 56129.

45. Sękowski, Andrzej Edward
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski.- Lublin : TNKUL, cop. 2000. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.

46. Stańczak Małgorzata
Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole / Małgorzata Stańczak. – Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2009. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3

47. Szefler Elżbieta
Strategie kształcenia ucznia zdolnego w młodszym wieku szkolnym w wybranych koncepcjach podręczników do kształcenia literackiego i językowego / Elżbieta Szefler // W : Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń - nauczyciel - edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 311-333. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54155.

48. Szmidt Krzysztof, J.
Paula Torrance'a inkubacyjny model kształcenia uczniów zdolnych / Krzysztof J. Szmidt // W :
Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 1, Zdolności i stymulowanie ich rozwoju / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków: "Impuls", 2005. – S. 175-194. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3; 54154.

49. Sztuka
Sztuka nauczania :podręcznik akademicki.[T. 1],Czynności nauczyciela /red. nauk. Krzysztof Kruszewski. -- Wyd. 7 zm., 2 dodr. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2007. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.

50. Sztuka
Sztuka nauczania :podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich.[T.] 1,Czynności nauczyciela /pod red. Krzysztofa Kruszewskiego. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 1992. Sygnatura: 45784.

51. Teoria
Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych /red. Wiesława Limont. - Wyd. 2. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.

52. Wasyluk-Kuś, Halina
O nauce szkolnej uczniów zdolnych: (przyczyny niechęci do nauki i niepowodzenia w nauce) /Halina Kuś-Wasyluk.- Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1971. Sygnatura: 9990, 47025.

53. Wawrzak-Chodaczek Mirosława, Zajączkowska Maria, Jolanta,
Środowiskowe uwarunkowania kariery szkolnej ucznia zdolnego na wsi /Mirosława Wawrzak-Chodaczek, Maria Jolanta Zajączkowska // W: Drogi samorealizacji młodzieży dorastającej /red. nauk. Leon Niebrzydowski. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997. S. 115-123. Sygnatura: Czytelnia 159.9.

54. Zdolności
Zdolności, talent, twórczość. T. 1 /pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. - Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008. Sygnaura: Czytelnia: 37.091.3.

55. Zdolności
Zdolności, talent, twórczość. T. 2 /pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. -- Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.

56. Zimmerman B., J.
Zdolny uczeń: metody planowania samodzielnej nauki: poczucie własnej skuteczności ucznia /B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach; przekł. Magdalena Polaszewska-Nicke. -Wyd. 2 w jęz. pol. -Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. Sygnatura: Czytelnia 37.091.3.


Wydawnictwa ciągłe za lata 2009-2011:

1. Baj, Agata
Czy szkoła to dobre miejsce na kreatywność? /Agata Baj // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 27-31.

2. Bernacka, Ryszarda, Ewa
Nie przegap uzdolnień / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99-108.

3. Bernacka, Ryszarda, Ewa
Szybciej, więcej i twórczo... / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 113-122.

4. Bernacka, Ryszarda, Ewa
Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107-115.

5. Białobrzewska, Paulina
Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły . - 2010, nr 2, s. 21-26.

6. Biernacka-Bryk, Anna
Biblioteka dla ucznia zdolnego / Anna Biernacka-Bryk // Bibliotekarz . - 2009, [nr] 10, s. 8-11.

7. Boczarowa, Ołena
Istota pojęcia "uzdolnienie" i jego rodzaje / Ołena Boczarowa // Szkoła Specjalna . - 2011, [nr] 1, s. 5-14.

8. Bonar, Jolanta
Uczeń idealny a uczeń twórczy w percepcji nauczycieli wczesnej edukacji / Jolanta Bonar // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 21-26.

9. Boryszewska, Jolanta
Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska -- (Zarządzanie talentami ) // Dyrektor Szkoły . - 2011, nr 2 [Raport Dyrektora Szkoły s. 65-70].

10. Brzosko, Anna
Awantura o talenty / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły . - 2011, nr 4, s. 22-24.

11. Buła, Anna
Uczeń zdolny jest ciekawy świata, pyta i myśli krytycznie / Anna Buła // Nauczanie Początkowe. –2009/2010, nr 3, s. 33-39.

12. Cegłowska, Monika
Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska // Remedium . - 2011, nr 6, s. 9-11.

13. Cegłowska, Monika
Charakterystyka trudności dziecka zdolnego. Cz. 2 / Monika Cegłowska // Remedium . - 2011, nr 7/8, s. 18-20.

14. Chmielewska-Łuczak, Dorota
Jak rozwijać zdolności umysłowe dzieci? / Dorota Chmielewska-Łuczak // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 1, s. 96-105.

15. Drachal, Halina
Sposób na olimpijczyka / Halina Drachal // Głos Nauczycielski . - 2011, nr 24, s. 12.

16. Drapała, Ilona
Norma jako inhibitor rozwoju uczniów zdolnych / Ilona Drapała // Edukacja i Dialog . - 2011, nr 5/6, s. 55-57.

17. Duchniewicz, Joanna
Poznać siebie, zrozumieć innych. Uwolnić potencjał ucznia (cz. 4) / Joanna Duchniewicz, Przemysław Duchniewicz // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 1, s. 67-76.

18. Dynowska – Chmielewska, Krystyna
DiAMEnT : budowanie systemu pracy z uczniami zdolnymi w Małopolsce w ramach Projektu DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energie, talenty / Krystyna Dynowska-Chmielewska [i in.] -- (Programy wspierania talentów ) // Dyrektor Szkoły . – 2010, nr 5, s. 3-7.

19. Dyrda, Beata
Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole . - 2010, nr 2, s. 68-74.

20. Dyrda, Beata
Niezwykłe dzieci w zwykłej szkole : rozmowa z dr Beatą Dyrdą, pedagogiem z Uniwersytetu Śląskiego / Beata Dyrda // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 6-11.

21. Dyrda, Beata
Trudne dzieciństwo dziecka zdolnego / Beata Dyrda // Chowanna . - T. 1 (2010), s. [109]-117.

22. Giza, Teresa
Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 86-905.

23. Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
Dzieci uzdolnione matematycznie (cz. 1) / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 1, s. 106-116.

24. Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. [Cz.] 1 // Matematyka . - 2011, nr 8, s. 16-26.

25. Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. [Cz.] 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka . - 2011, nr 9, s. 10-19.

26. J. R.
Dzieci zdolne i twórcze - literatura / oprac. J. R. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2011, nr 6, s. 58-60.

27. Karwowski, Maciej
Kreatywny czyli niegrzeczny? / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole . - 2010, nr 1, s. 70-77.

28. Karwowski, Maciej
Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 1, s. 86-94.
29. Kozak, Krystyna
WARS i SAWA : Warszawski system wspierania uzdolnionych / Krystyna Kozak -- (Programy wspierania talentów ) // Dyrektor Szkoły . - 2010, nr 5, dod., s. 8-12.

30. Kozioł, Grażyna
Każde dziecko jest zdolne / Grażyna Kozioł // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 1, s. 130-135.

31. Kulawiak, Bogusława
Każde dziecko jest zdolne / Bogusława Kulawiak // Życie Szkoły . - 2011, nr 6, s. 29-30

32. Limont, Wiesława
Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych / Wiesława Limont // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 37-44.

33. Łasocha, Maria
Rozwijanie zdolności wychowanków w bursie / Maria Łasocha // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2011, nr 6, s. 26-28.

34. Mach, Maria
Wybitnie zdolni, czyli ludzie z deficytem : z Marią Mach dyrektor Biura Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci rozmawia Jagoda Siwiec // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2010, nr 8, s. 7-16.

35. Maj, Daniela
Praca z uczniem zdolnym / Daniela Maj // Geografia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 48-51.

36. Nasalska, Danuta, Jankowska, Danuta
Praca z uczniem uzdolnionym / Danuta Nasalska, Danuta Jankowska // Meritum. – 2009, nr 3, s. 78-81.

37. Niemczak, Irena
Wspomaganie twórczości i uzdolnień : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak // Wszystko dla Szkoły . - 2011, nr 2, s. 19-20.

38. Niemierko, Bolesław
Szkoła pomaga Celinie / Bolesław Niemierko -- (Okiem starego profesora ; [cz.] 16 ) // Nowa Szkoła . - 2011, nr 7, s. 22-23.

39. Paszkiewicz, Aneta
O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2011, nr 6, s. 20-26.
40. Pawelec, Lidia
Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I-III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 27-32.

41. Piasta-Siechowicz, Joanna
Uwierzyć w potencjał ucznia / Joanna Piasta-Siechowicz, Monika Wojteczek // Język Polski w Szkole IV-VI . - R. 12, nr 1 (2010/2011), s. 66-79.

42. Pindera, Paweł
Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20.

43. Piotrowski, Krzysztof T.
Jak wykorzystać cegłę - o pomiarze twórczości / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 105-112.

44. Raczkowska, Jadwiga
Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2011, nr 6, s. 11-20.

45. Rechnio-Kołodziej, Beata
Rozwijanie uzdolnień plastycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym : (innowacja pedagogiczna) / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły . - 2010, nr 7/8, s. 30-33.

46. Rękawek, Anna
Uniwersytet Dzieci / oprac. Anna Rękawek -- (Programy wspierania talentów ) // Dyrektor Szkoły . - 2010, nr 5, [Niezbędnik Dyrektora s. 13-16].

47. Rudnicka, Izabela
Klub medialny jako forma pracy z uczniem zdolnym w internetowym centrum informacji multimedialnej / Izabela Rudnicka // Biblioteka-Centrum Informacji. – 2009, nr 4, s. 16-18.

48. Rylska-Juruś, Aneta
Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog . - 2010, [nr] 3/4, s. 34-[36].

49. Sagan, Małgorzata
Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca . - 2011, nr 9, s. 18-21.

50. Stawiak-Ososińska, Małgorzata
Działalność Europejskiej Rady do Spraw Uzdolnionych / Małgorzata Stawiak-Ososińska // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane . - R. 33 (55), nr 3 (2009/2010), s. 80-85.

51. Sterczyński, Radosław
Jak odkrywać talenty? / Radosław Sterczyński ; rozm. przepr. Piotr Skura // Głos Nauczycielski . - 2011, nr 22, s. 7.

52. Suchocka, Mirosława
Prawo do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły . - 2011, nr 2, s. 79-[81].

53. Suświłło, Małgorzata
Edukacja artystyczna w przedszkolu - potrzebna i możliwa / Małgorzata Suświłło // Wychowanie w Przedszkolu . - 2011, nr 2, s. 4-10.

54. Szmidt, Krzysztof J.
MacGyver i Bill Gates w szkolnej ławce / Krzysztof J. Szmidt ; rozm. przepr. Jolanta Białek // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 16-25.

55. Tomczyk-Churska, Anna
Wszystko w jednym, czyli jako pracować w ICIM z młodzieżą uzdolnioną / Anna Tomczyk-Churska // Biblioteka-Centrum Informacji. – 2009, nr 2, s. 12-14.

56. Wieczorek, Monika
Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 36-41.

57. Winiarczyk, Anna
O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 14-20.

58. Wojciechowska, Julita
Geniusz specjalnej troski / Julita Wojciechowska // Charaktery. – 2009, nr 1, s. 36-39.

59. Żuber-Zielicz, Małgorzata
Uczeń szczególnie uzdolniony w szkole / Małgorzata Żuber-Zielicz // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. s. 18-21.

60. Żuchelkowska, Krystyna
Rozpoznawanie i rozwijanie zdolności u dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na Co Dzień . - 2011, nr 6, s. 3-8.

0 komentarzy:

ul. Jedności Robotniczej 10
67 - 200 Głogów

Nie ma dzieci, są ludzie. 2012 - Rok Janusza Korczaka.