Google+ Biblioteka Pedagogiczna w Głogowie: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów



Wydawnictwa Zwarte:
1.       ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń. - [Wyd. 4]. - Kraków : "Impuls", 2011.
Sygnatura: Czytelnia 376.

2.       CZY musimy się bać? : rozważania o zachowaniach agresywnych osób z niepełnosprawnością intelektualną /[red. merytoryczna Grażyna Klowalczyk ],  Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2008. Sygnatura: 1648/B.
3.       DZIECI z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; tł. [z ang.] Robert Waliś. - Warszawa : K. E. Liber, 2007. 
Sygnatura: Czytelnia 61.

4.       GORDZELEWSKA Beata : Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych // W: Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2005. - s. 27-36. Sygnatura:  Czytelnia 615.8.

5.       JAK krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. -  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. Sygnatura: Czytelnia 376.
6.       JAK pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Fintan J. O'Regan ; [tł. Robert Waliś]. -  Warszawa : "Liber", 2005. Sygnatura: 53710, Czytelnia: 376.
7.       PRACA w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej / Renata Flis. - Kraków : Impuls, 2005. Sygnatura: Czytelnia 376.
8.       Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością :regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja / Iwona Chrzanowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. Sygnatura: 56675.
9.       PROBLEMY edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną /pod red. nauk. Zdzisławy Janiszewskiej - Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze.  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. Sygnatura: 56676.
10.   PROGRAM nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska - Dutka,  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. Sygnatura: Czytelnia: 376.
11.   PROGRAM psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 4. -  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. Sygnatura: 53848.
12.   RYBSKA – KLAPA Joanna: Opieka nad dziećmi o specjalnych potrzebach w warunkach szkoły ogólnodostępnej // [W:] Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 2 /pod red. Bożeny Muchackiej.  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. Sygnatura: Czytelnia 37.
13.   SKARBIEC nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji :propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - ,  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. Sygnatura: 53799.
14.   SPECJALNE potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach / Katarzyna Leśniewska, Ewa Puchała, Lilianna Zaremba. -  Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2011. Sygnatura: Czytelnia 376.
15.   SPECJALNE potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010. Sygnatura: Czytelnia 376.
16.   SPECJALNE potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli /Jenny Thompson ; przekł. Jolanta Bartosik. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2013. Sygnatura: Czytelnia 376.
17.   Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Katarzyna Gabryś // W: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej / pod red. nauk. Zenona Gajdzicy. - Kraków : "Impuls", 2009. - s. 125-132. Sygnatura: Czytelnia 316.
18.   TUSZYŃSKA-BOGUCKA Violetta, Bogucki Jacek : Optymalizacja startu szkolnego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie dzieci z zespołem hiperkinetycznym // W: Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole / pod redakcją Sabiny Guz, Jolanty Andrzejewskiej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej, 2005. – S. 39-49. Sygnatura: Czytelnia 373.2

19.   UWIERZ w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych /Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska.  Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. Sygnatura: Czytelnia 615.8.
20.   WITAJ, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. -  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. Sygnatura: Czytelnia: 615.8.
21.   WYBRANE problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole /pod red. Sabiny Guz, Jolanty Andrzejewskiej.  Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005. Sygnatura: Czytelnia: 373.2.
22.   WYBRANE zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak,  Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. Sygnatura: Czytelnia 376.
23.   ZACZNIJMY razem :dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej : poradnik dla nauczycieli szkół integracyjnych /Joanna Popławska, Bożena Sierpińska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2001. Sygnatura: 51614, Czytelnia 376.
24.   Zaniedbane obszary edukacji - pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną : wybrane zagadnienia / Iwona Chrzanowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. Sygnatura: Czytelnia 37.
25.   ZATORSKA Katarzyna, Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych [W:] Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski, Poznań;   Kraków :   Oficyna Wydawnicza "Impuls",   2010. S. 529-539. Sygnatura: Czytelnia: 37.


Wydawnictwa Ciągłe

1.       Ankieta dla rodziców ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny . - 2012, nr 36, s. 26.

2.       "Bracia miesiące" - scenariusz zajęć terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb, Karolina Radecka // Wychowanie na co Dzień. - 2010, nr 6, dod. Wkładka Metodyczna, s. IV-VI.
3.       Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Joanna Przybyszewska // Szkoła Specjalna . - 2010, [nr] 5, s. 368-374.
4.       Dostosowanie warunków na egzaminie dla uczniów ze SPE. Cz. 1 / Ewa Norkowska //Głos Pedagogiczny . - 2013, nr 47, s. 20-22.

5.       Dostosowanie warunków na egzaminie dla uczniów ze SPE. Cz. 2 / Ewa Norkowska // Głos Pedagogiczny . - 2013, nr 48, s. 41-45.
6.       Dyskusja na temat zmian w systemie opieki psychologiczno-pedagogicznej nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych  / Alina Smyczek // Dyrektor Szkoły . - 2010, nr 7, s. 8, 10-12.
7.       Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole / Magdalena Krawczonek  // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 48-[50].
8.       DZIECKO ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na wycieczce – pytania i odpowiedzi / Aneta Jałowiecka // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. – 2009/2010, nr 4, s. 49-56.
9.       Edukacja bezpieczeństwa ruchu drogowego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie Wielkiej Brytanii / Aneta Wnuk  // Szkoła Specjalna . - 2011, [nr] 3, 209-215.
10.   EDUKACJA dzieci o specjalnych potrzebach. [Małe dziecko w Polsce – raport] /
Raport // Remedium. – 2009, nr 1, s. 4-5.

11.   Efektywność kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obligatoryjnym zadaniem polskiej oświaty / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. - 2012, nr 1/2, s. 32-35.

12.   EGZAMIN gimnazjalny z języka obcego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / M. Dudkiewicz-Świerzyńska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 3, s. 59-63.

13.    FORMY pomocy dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / M. Jurewicz // Nowa Szkoła. – 2008, nr 5, s. 34-39.

14.    KONSPEKT zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /  Jadwiga Jastrząb, Alicja Jurzak, Joanna Mikołajczyk, Iwona Podlawska // Wychowanie na co Dzień. - 2010, nr 12, wkł.. s. II-V.

15.   Mów dziecku, że potrafi... : praca z uczniem na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny . - 2012, nr 40, s. 16-19.

16.   Niż, wielka księga i specjalne potrzeby / Alina Szulirz // Remedium . - 2013, nr 9, s. 8-9.

17.   Nowa reforma pedagogiczna 2010 : kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Dorota Żyro ; rozm. przepr. Natalia Wojciechowska, Katarzyna Grunt // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 20, s. 11-15.
17.
18.   NOWE pomysły na stary problem. [Specjalne potrzeby edukacyjne] / M. Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2010, nr 19, s. 27-29.

19.   ORGANIZACJA edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – edukacja dla przyszłości / Renata Flis // Edukacia i Dialog. - 2011, nr 1-2, s. 26-33.
20.   Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w fińskim systemie nauczania /  Mirosława Suchocka  // Dyrektor Szkoły . - 2011, nr 6, s. 28-32.
21.   PRACA kompensacyjno-wyrównawcza / Beata Musielak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 3, s. 46-49.
22.   PRAKTYCZNA organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosław Wołojewicz // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 8, s. 19-24.
23.   Prawo do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły . - 2011, nr 2, s. 79-[81].
24.   ROLA i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Jadwiga  Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. - 2008, nr 3, s. 30-32.

25.   ROLA środowiska rodzinnego w funkcjonowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjno- wychowawczych / Magda Szul // Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 1-2, s. 8-9.

26.   Rola zajęć technicznych w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Agnieszka Maj // Życie Szkoły . - 2012, nr 10, s. 4-6.
27.   Rozpoznanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły  / Aneta Paszkiewicz  // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2011, nr 7, s. 33-39.
28.   Schemat indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 27, s. 32-33.
29.   SPECJALNE potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla edukacji XXI wieku / M. Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2010, nr 20, s. 4-9.

30.   System kształcenia specjalnego w Polsce - segregacyjność uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Elżbieta Gozdowska // Dyrektor Szkoły. - 2009, nr 5, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 4-14.

31.   Szkoła dla dziecka z niepełnosprawnością : praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Piekarska // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 27, s. 5-7.
32.   Środki finansowe na pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Kontkiewicz  // Biblioteka - Szkolne Centrum Informacji . - 2011, nr 1, s. 22-25.
33.   Terapeuta osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - jego rola, zadania, status prawny : przemyślenia zaprezentowane podczas I Ogólnopolskiego Zjazdu Nauczycieli Terapeutów w Gdańsku / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. - 2009, nr 1/2. s. 3-6.
34.   Terapia integracji sensorycznej - uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Ewa Puszczałowska-Lizis // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne . - 2012, nr 11, s. 16-20.
35.   TERAPIA i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej. [Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu] / A. Florek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, s. 17-24 (Dodatek: Przed Szkołą).
36.   Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świetlicy / Agnieszka Czachorowska, Joanna Hoffmann // Świetlica w Szkole . - 2010, nr 4, s. 9-10.
37.   Uczeń ze SPE w świetle nowej reformy / Beata Bryś // Dyrektor Szkoły . - 2012, nr 12, s. 74-76. [Niezbędnik Dyrektora – Pomoc Psychologiczno – Pedagogiczna].
38.   UCZEŃ ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w szkole podstawowej w świetle prawa / K. Stencel // Gazeta Szkolna. – 2009, nr 15/16, s. 14-15.

39.   UCZNIOWIE z chorobami przewlekłymi w szkole / Barbara Woynarowska, Izabela Tabak // Remedium. – 2009, nr 12, s. 22-23.

40.   Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska // Szkoła Specjalna . - 2013, nr 1, s. 5-16.

41.   Wczesna interwencja psychopedagogiczna wobec ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na poziomie edukacji wczesnoszkolnej : egzemplifikacja / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie na co Dzień. - 2009, nr 7/8. dod. s. 1-5.

42.   WIDEOTRENING komunikacji. Praca z uczniem wymagającym kształcenia specjalnego / Małgorzata Perzanowska // Wychowawca. - 2011, nr 9, s. 26-27.

43.   WSPÓŁPRACA nauczyciela wf z rodzicami uczniów – o specjalnych potrzebach edukacyjnych / M. Brudnik // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 9, s. 13-15.

44.   Wykorzystanie pomocy multimedialnych w pracy z uczniem o SPE / Jacek Stec // Głos Pedagogiczny. - 2011, luty (26), s. 57-58

45.   Zasady organizacji zajęć specjalistycznych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 27, s. 52-56.

46.   Zespół do spraw niepotrzebnych : jeszcze o zmianach w systemie pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. - 2010, nr 24, s. 8.

47.   ZRÓŻNICOWANE potrzeby edukacyjne uczniów / E. Grodecka // Gazeta Szkolna. – 2008, nr 25-26, s. 23.

 Opracowała: Ewa Biernasiuk

0 komentarzy:

ul. Jedności Robotniczej 10
67 - 200 Głogów

Nie ma dzieci, są ludzie. 2012 - Rok Janusza Korczaka.